Monday 2 April 2012

Bukan Ku Mahu Belajar

assalammualaikum semua........
haemm ali nei hafas nak konsi crita ngan korang...
setiap oqg da cita2 n impian msing2 kan?????
ada yag nak smbg blajaq at outstation
aku pon ada gak impian cam 2....dulu aku nak sngat smbg blajaq at madinah x pon mesir...tapi impian aku 2 dah mula mghilaang sbb,
bila aku fikirkan balik....aku nei dah la anak bongsu....kak...abg...aku semua dok jauh2......so...x kan aku on nak g bljaq jauh2 kot....pastu t bila dah keja dok jauh2 gak???euuuu
x mau lah aku keja jauh2 nei....tapi sebb yg aku x mau nei coz
aku anak bongsu....pastu aku dok ngan mak aku
aku bukan nak dok bwh ketiak mak g nah
tapi aku da fikir bila aku blajaq jauh2..n bila keja plak jauh...t capa yg nak jga mak aku???
aku x mau oqg kata mak aku bleh jaga 10 oqg anak...
tapi 10 oqg anak x bleh jga mak soqg....
untuk pengetahuaan aku mmg ada 10 bqadik pon k...tapi yg no 8 dh mnggal time kecik g
haemm so bila aku pikiaq blik...x mau lah aku g jauh2..n x mau lah aku tggalkan mak aku...biaq lah aku dok at kg bela mak aku...
dapat gak phala anak soleh...huhuh.....so aku nak jga mak aku k...sbb 2 aku mls nak blajaq..bukan mls sngat...tapi x la fokus sngat.....aku msih mahu blajq..tapi aku berjnji aku x mau jauh daqi mak aku...coz aku nak jga dy.....
ingat 3 pekerjaan yang pling baik
  1. sembahyang pada awal waktu
  2. menjaga ibu bapa yang uzur
  3. jihad pada jalan Allah

No comments:

Post a Comment